Tuesday 3 March 2015

KEJOHANAN MERENTAS DESA ZON KERAMAT 2015

PENYERTAAN PELAJAR SBJK
KEJOHANAN MERENTAS DESA ZON KERAMAT 2015

5 FEBRUARI 2015



         
PENGENALAN
Kejohanan merentas desa  dijalankan sekali dalam setahun melibatkan sekolah-sekolah di Wilayah Keramat. Kejohanan dijalankan di Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur

OBJEKTIF
·         Memupuk semangat kesukanan yamg tinggi dalam diri warga sekolah di wilayah keramat
·         Mewujudkan kerjasama yang jitu di antara warga sekolah wilayah keramat
·         Menjadikan gaya hidup sihat sebagai amalan seharian.

TARIKH PROGRAM
5 februari 2015


MASA
7.30 hingga 12.00 tengahari

TEMPAT
Taman Tasik Titiwangsa

Seramai 27 orang murid sekolah bimbingan jalinan kasih


















           Kejohanan merentas desa zon keramat 2015 berlansung pada 5 februari 2015 yang diadakan di Astaka Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur. Aktiviti ini merupakan  sebahagian daripada aktrivti kokurikulum yang dijalankan oleh Jabatan Pelajaran Wilayah yang melibatkan murid di setiap sekolah di wilayah Keramat. Aktiviti ini dijalankan sekali dalam setahun dengan kerjasama daripada setiap sekolah di wilayah keramat.
          Kejohanan ini dijalankan adalah bertujuan memupuk semangat kesukanan yang tinggi dalam diri warga sekolah di wilayah keramat selain mewujudkan kerjasama yang jitu diantara warga sekolah  Wilayah Keramat disamping menjadikan gaya hidup sihat sebagai amalan seharian.
            Pada kejohanan ini seramai 27 orang murid sekolah bimbingan jalinan kasih terlibat. Murid dipilih mengikut kategori yang dipertandingkan iaitu kategori bawah 12 tahun, kategori bawah 15 tahun dan kategori bawah 18 tahun.
Peserta –peserta yang menyertai berkumpul di sekolah pada jam 7.00 pagi dan bertolak dari sekolah pada jam 7.30 pagi. Semua peserta didaftarkan di kaunter pendaftaran. Semua murid yang terlibat berkumpul dan membuat senaman memanaskan badan sebelum kejohanan bermula.
Pada jam 8.40 pagi peserta dilepaskan mengikut kategori. Peserta pertama yang dilepaskan ialah peserta bagi kategori lelaki bawah 18 tahun, seterusnya diikuti dengan peserta bagi kategori lelaki bawah 15 tahun  diikuti dengan kategori perempuan bawah 18 tahun serta kategori perempuan bawah 15 tahun. Seterusnya kategori lelaki bawah 12 tahun  dan kategori perempuan bawah 12 tahun.
           Secara keseluruhannya kejohanan ini banyak memberi faedah kepada semua peserta yang terlibat. Murid-murid sekolah bimbingan jalinan kasih memberi kerjasama yang baik serta menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi di sepanjang kejohanan meskipun tidak berjaya memenangi kejohanan


No comments:

Post a Comment