Tuesday 3 March 2015

KEM SENTUHAN ROHANI SBJK 2015


KEM SENTUHAN ROHANI

SEKOLAH BIMBINGAN JALINAN KASIH

 2015


ALANG SEDAYU RECREATIONAL PARK



27 - 29 JANUARI 2015


1.0   RASIONAL

Belia merupakan generasi yang penting untuk pembangunan negara pada masa hadapan. Mereka adalah golongan pemangkin kepada kecemerlangan dan keutuhan ummah. Ummah sesebuah tamadun akan goncang jika jiwa para pemudanya gersang dari nilaian Islam dan modal insan sepatutnya.

 

Bagi membolehkan para belia mencapai kejayaan yang sebenarnya, jiwa belia juga mesti diisi dengan roh rohani untuk menjadi benteng kekuatan dan ketahanan diri bagi melalui realiti kehidupan di zaman ini.

 

Justeru itu pendedahan program bimbingan belia dan motivasi akan penting kepada semua belia yang ingin memperolehi kecemerlangan dalam tujuan hidup mereka.

 

Program ini diilham dan dirangka khas untuk melahirkan belia yang mempunyai daya juang yang tinggi, kerohanian yang mantap dan mempunyai semangat untuk berjaya melalui kesedaran yang wujud dari dalam diri belia itu sendiri.

 

2.0   NAMA PROGRAM : Kem Sentuhan Rohani

 

3.0   OBJEKTIF

3.1   Melahirkan belia yang bermotivasi tinggi dan rajin berusaha dan tahu perjalanan sebenar kehidupan dunia dan akhirat.

3.2   Melahirkan belia yang mempunyai kesedaran yang tinggi terhadap matlamat hidup dan tanggungjawab terhadap diri, Allah, keluarga, bangsa dan negara.

3.3   Melahirkan belia yang soleh dan solehah yang menyedari tentang hakikat sebenarnya kepentingan ibadah dalam kehidupan.

3.4   Menyedarkan para peserta bahawa sikap negatif boleh menghalang kejayaan insan perlu dikikis dan diganti dengan sikap positif.








 
 
 

No comments:

Post a Comment